IT-service

IT-service är en enhet inom IT-avdelningen. IT-service helpdesk ger support till personal, studenter och gäster i frågor rörande Högskolans IT-miljö. Vårt uppdrag innebär också ansvar för drift och underhåll av Högskolans gemensamma IT-infrastruktur avseende nätverk, servrar, arbetsstationer och system. Vi samordnar och verkställer även upphandling av IT-utrustning och programvaror.

Snabblänkar

Information till dig som är anställd finns i medarbetarportalen.

 

IT Helpdesk

E-post: helpdesk@his.se
Telefon: 0500-44 88 00
Besök: Hus E, våning 2 (vid Studentservice expedition)

Besöksdisken

Måndag - fredag 10-11.30 samt 12.30-14.30

Telefon

8.00-11.30, 12.30-16.00
Telefonen är stängd torsdagar 8.30-9.30

E-post

Bevakas vardagar 8-16.

Självserviceguider

www.his.se/helpit

Servicefönster

En gång per månad utför IT-service planerat underhåll. Du kan då uppleva störningar i Högskolans IT-miljö. Servicefönster utförs i de flesta fall fredag förmiddag, klockan 08-12.

Kvarvarande servicefönster 2017:

  • 15/12

Servicefönster 2018:

  • 11/1 OBS! Torsdag
  • 16/2
  • 16/3
  • 20/4
  • 18/5
  • 15/6
  • 13/7
  • 17/8
  • 21/9
  • 12/10
  • 16/11
  • 14/12