Bästa marknadsplan utsedd

2012-04-13

För andra året i rad vid ekonomprogrammet på Högskolan i Skövde utses den bästa marknadsplanen i kursen Industriell marknadsföring.

En jury har valt ut vinnaren av det stora Oxford University Press-priset och motivering lyder:

"Denna grupp har skapat en marknadsplan med en tydlig röd tråd, de underbygger sina argument bra och det är en bra struktur i rapporten. De har också varit duktiga på att omvärldsbevaka och reflektera över hur företagets framtida väg kan komma att se ut och de presenterade sin marknadsplan på ett professionellt sätt".

- Det känns jätteroligt att få det här priset, säger Daniel Lundberg som är student på andra året vid ekonomprogrammet.

I slutet av januari fick sex företag från Skövde möjlighet att presentera sitt företag för studenterna och några av dem fick då möjlighet att ta fram en marknadsplan för ett ”riktigt” företag.

Studenterna som vann årets pris har tagit fram en marknadsplan för företaget GPSLogik AB och företaget är mycket tacksamma för det gedigna arbete som studenterna utfört.

- Vi är imponerade av studenternas kompetens och av slutresultatet för vår marknadsplan. Detta är typexempel på hur nystartade företag på Gothia Science Park och Högskolan i Skövde samverkar. Denna typ av kompetensöverföring genererar nya kontakter, möjligheter och i bästa fall tillväxt och nya arbetstillfällen, säger Johan Ansgariusson GPSLogik AB.

Bästa marknadsplan utseddFrån höger: Studenterna Helen Van, Eric Wensberg, Hanna Andersson, Nicklas Johansson, Sedina Hasanovic och Daniel Lundberg mottar diplom och presentcheck på 50 pund av läraren Hanne Gustafsson.