Möt Mario Cancar

Mario Cancar tycker att Skövde är en mysig och charmig liten stad. Det enda han visste om Skövde innan han flyttade hit var att staden låg nära Skara sommarland.

Mario Cancar, Dataspelsutveckling - ljud

Sju snabba frågor

Varför valde du att plugga ditt program?

Sen många år tillbaka har jag varit intresserad av ljud och på senare år blivit intresserad av ljud i spel och filmer. Skapandet, implementeringen, hela arbetsprocessen. När jag fick reda på att Högskolan hade en utbildning med inriktning ljuddesign fanns det inget annat val än att söka. Att det var Dataspelsutveckling var ju grädden på moset.

Vad jobbar du med om fem år?

Med ljud förhoppningsvis. Det behöver inte vara just dataspel, vad som helst som har med ljud att göra. Men det ultimata skulle ju självfallet vara att jobba på en stor spelstudio eller driva mitt egna företag med mina vänner.

Vad skulle du velat veta som ny student?

Att jag skulle skriva upp mig i bostadskön tidigare. Lugnet med att veta att man har en bostad gör allt mycket lättare. Inneboende i all ära, men herregud vad skönt det är med eget ställe haha.

Vad är fördelen med att plugga på en liten högskola?

Att man lär känna fler studenter på en mer personlig basis och lika så lärare. Samt att man lättare kan få kontakt med lärare om man så skulle behöva.

Har du något tips till den som ska välja utbildning?

Testa på! Välj en utbildning som du tror skulle passa dig, och skulle den inte det så är det inte hela världen.Vad var största överraskningen med att vara student?

Vad var största överraskningen med att vara student?

Hur lätt man klarar sig på 10.000 kr. Det är inte så farligt, jag lovar man får pengar över till bärs haha.

Hur bor du?

Jag bor i en studentlägenhet på 34 kvadratmeter, nära till skolan och centrum.

Bild med texten: Jag vill bli din hjälte.

Fråga Mario om Dataspelsutveckling - ljud

Din HJÄLTE finns tillgänglig för frågor och stöd hela vägen fram till att terminen startar i höst. 
Ställ dina frågor till:

dsulhjalte@his.se

Läs mer om programmet

Dataspelsutveckling - ljud