Mer IT

Här hittar du kortfattad information om några av Högskolans IT-verktyg.

Fjärranslutning

Du kan ansluta till ssh.his.se för att komma åt ditt hembibliotek utanför Högskolan. Det går också att ansluta till skolan med VMware Horizon om du vill arbeta med skolans standardprogramvaror på en privat dator. 

Wifi för gäster

HiSGuest är ett trådlöst nätverk för gäster på Högskolan i Skövde. Inloggningsuppgifter kan du hämta i receptionen, biblioteket eller IT-helpdesk.

Lärplattformen Canvas

I lärplattformen Canvas hittar du dina kurssajter med meddelanden från läraren, forum för att diskutera med kurskamrater, kursmaterial med mera. Som student når du Canvas genom att logga in i Studentportalen. Mer information om Canvas.

 

 

IT Helpdesk

E-post: helpdesk@his.se
Telefon: 0500-44 88 00
Besök: Hus E, våning 2 (vid Studentservice expedition)

Besöksdisken

Vardagar 10-11.30 samt 12.30-14.30

Telefon

Vardagar 8-11.30, 12.30-16

E-post

Bevakas vardagar 8-16.

Självserviceguider

www.his.se/helpit

Servicefönster

En gång per månad utför IT-service planerat underhåll. Du kan då uppleva störningar i Högskolans IT-miljö. Servicefönster utförs i de flesta fall fredag förmiddag, klockan 08-12.

Återstående servicefönster 2019:

  • 15 nov
  • 13 dec

Servicefönster 2020:

  • 17 jan
  • 14 feb
  • 13 mar
  • 17 apr
  • 15 maj
  • 12 jun
  • 17 jul
  • 14 aug
  • 11 sep
  • 16 okt
  • 13 nov
  • 11 dec