Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Jana Rambusch

      Lektor i kognitionsvetenskap
      Institutionen för informationsteknologi
      Rum PA310S

      Hitta till mitt rum i Portalen (Hus A, vån 4)

      Kort om mig

      Jag har en bakgrund inom kognitionsvetenskap och människa-dator interaktion. Jag undervisar kurser i kognitionsvetenskap, User Experience Design (UXD) och speldesign. I min forskning studerar jag agenters interaktion med den materiella och sociala omgivningen och kroppens betydelse i interaktioner. Mina forskningsintressen omfattar följande områden:

      • Computer gameplay
      • E-sports
      • Embodied and situated cognition
      • Ecological psychology
      • Participatory culture
      • Human Computer Interaction (HCI)
      • User Experience Design (UXD)

      Jag är medlem i forskningsgrupperna Interaction Lab och GAME Research Group. Jag är även medlem i Sveriges kognitionsvetenskapliga förening, SweCog, samt ingår i Sweden Game Arena.

      Undervisning

      Senaste forskningsprojekt

      Utbildning

      Program
      180 hp
      Grundnivå

      Forskning

      2024

      Joakim Kävrestad, Jana Rambusch, Marcus Nohlberg

      Computers & security (Print)

      2024. Artikel. https://doi.org/10.1016/j.cose.2023.103630 Open Access

      2022

      Mikael Ejdebäck, Maria Algerin, Jan Sedenka, Enrique Ruiz Zúñiga, Kajsa Nalin, Jana Rambusch

      NU2022, Nätverk och Utveckling, Att synliggöra lärande, SUHF, 15-17 juni 2022, Stockholm och online

      2022. Konferensbidrag, muntlig presentation med abstract.

      Joakim Kävrestad, Martin Gellerstedt, Marcus Nohlberg, Jana Rambusch

      Human Aspects of Information Security and Assurance: 16th IFIP WG 11.12 International Symposium, HAISA 2022, Mytilene, Lesbos, Greece, July 6–8, 2022, Proceedings

      2022. Konferensbidrag. https://doi.org/10.1007/978-3-031-12172-2_2

      Joakim Kävrestad, Allex Hagberg, Marcus Nohlberg, Jana Rambusch, Robert Roos, Steven Furnell

      Future Internet

      2022. Artikel. https://doi.org/10.3390/fi14040104 Open Access

      Joakim Kävrestad, Allex Hagberg, Robert Roos, Jana Rambusch, Marcus Nohlberg

      Privacy and Identity Management. Between Data Protection and Security: 16th IFIP WG 9.2, 9.6/11.7, 11.6/SIG 9.2.2 International Summer School, Privacy and Identity 2021, Virtual Event, August 16–20, 2021, Revised Selected Papers

      2022. Kapitel i bok. https://doi.org/10.1007/978-3-030-99100-5_9

      2021

      Malin Westlund, Elisabeth Berglund Kristiansson, Birgit Persson, Jana Rambusch, Jan Sedenka, Maria Wickenberg

      DAL-21 Det akademiska lärarskapet: Konferensbidrag

      2021. Konferensbidrag, muntlig presentation med abstract. Open Access

      2017

      Jana Rambusch, Anna-Sofia Alklind Taylor, Tarja Susi

      Spectating Play 13th Annual Game Research Lab Spring Seminar, Tampere, Finland, April 24-25, 2017

      2017. Konferensbidrag, muntlig presentation.

      2016

      Jana Rambusch

      Video Games and the Mind: Essays on Cognition, Affect and Emotion

      2016. Kapitel i bok.

      2013

      Jessica Lindblom, Jana Rambusch, Magnus Ljung, Christina Lundström

      Paper accepted for presentation (key-note paper) at the 21st ESEE-conference in Antalya, Turkey, September 2nd -6th, 2013. ESEE, European Seminar on Extension Education

      2013. Konferensbidrag, muntlig presentation med abstract.

      Avslutade projekt

      Plugin ska identifiera hot på internet

      Projektets syfte är att utveckla ett verktyg (plugin för webbläsare) som ska hjälpa användare att agera rätt i potentiellt riskfyllda situationer på Internet. Detta genom att verktyget känner av när användaren är i en potentiellt riskfylld situation och då presenterar information som hjälper/guidar användaren att hantera situationen på ett säkert sätt.

      November 2020 - Maj 2022 Informationsteknologi

      Åskådarens upplevelse av e-sport

      Inom ramen för projektet undersöker projektteamet vad som gör elektronisk sport till en positiv upplevelse för åskådarna. Målet är att identifiera faktorer som främjar åskådarupplevelsen men även vilka faktorer som kan påverka den i negativ riktning.

      Februari 2016 - Juni 2016 Informationsteknologi
      Publicerad: 2020-01-09
      Senast ändrad: 2020-01-09
      Sidansvarig: webmaster@his.se