Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Gå till undermeny Gå till huvudinnehåll
    Högskolan i Skövde, länk till startsida
    Högskolan i Skövde, länk till startsida

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Kvalitetsarbete

      Högskolan i Skövde driver ett aktivt kvalitetsarbete för att säkra och utveckla verksamhetens kvalitet. Kvalitetsarbetet sker inom ramen för vårt kvalitetssystem som du kan läsa mer om i styrdokumentet Kvalitetspolicy för Högskolan i Skövde.

      Förbättringscykler

      I kvalitetspolicyn framgår att kvalitetsarbetet inom all verksamhet vid Högskolan sker med utgångspunkt i förbättringscykler. Förbättringscykeln är den centrala komponenten i kvalitetssystemet.

      Kvalitetskultur

      Kvalitetsarbetet ska genomsyra all verksamhet såväl på enhets- och funktionsnivå som på högskoleövergripande nivå. Medarbetare, studenter och doktorander ska, utifrån sina respektive roller, aktivt och systematiskt bidra i arbetet. Denna delaktighet, samverkan och systematik säkrar upp och utvecklar en kvalitetskultur.

      Kvalitetssystemets struktur

      Strukturmässigt omfattar kvalitetssystemet tre nivåer. Kvalitetspolicyn, där kvalitetsarbetet beskrivs på övergripande nivå, utgör den översta nivån.

      Läs mer i kvalitetspolicyn.

      På nivån under, nivå 2, görs en uppdelning för att tydliggöra hur kvalitetssystemet implementeras inom olika delar av verksamheten. Särskilda styrdokument beskriver de olika delarna.

      Läs mer om kvalitetsarbetet inom:

      • utbildning
      • forskning
      • verksamhets- och ledningsstöd
      • högskoleövergripande lednings- och styrprocesser

      Den nedersta nivån, nivå 3, innehåller alla de processer och aktiviteter som vi genomför för att säkra och utveckla verksamhetens kvalitet. Processerna och aktiviteterna finns beskrivna i särskilda styrdokument.

      Läs mer om kvalitetssystemets struktur.

      Rektors kvalitetsråd

      Rektors kvalitetsråd är rådgivande till rektor i frågor som rör kvalitetsarbete och bereder rektors beslut i dessa frågor. Rådet leds av prorektor. Läs mer om rektors kvalitetsråd.

      Publicerad: 2020-01-28
      Senast ändrad: 2020-01-28
      Sidansvarig: webmaster@his.se