Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Digitalisering och hållbar utveckling A1F

      Kurs, Avancerad nivå, 7,5 hp, FÖ723A

      Anmälan

      Välj ett tillfälle för att visa kursplan och behörighetskrav.

      Höst 2024, Plats: Skövde, Takt: 50%

      Öppnar i mån av plats 2024-07-15

      Anmälan

      15 mars 2024 - 15 april 2024

      Ange kod HS-27187 på antagning.se

      Kursplan med litteraturlista

      När? Var? Hur?

      Pågår: 4 november 2024 - 19 januari 2025
      Plats: Skövde, Campus, Dagtid
      Takt: 50%

      Behörighet

      Kursen har följande förkunskapskrav: genomgången FÖ719A Ledarskap och verksamhetsutveckling A1N eller godkänd FÖ724A Affärsutveckling A1N eller godkänd FÖ726A Marknadsföringens grunder A1N (eller motsvarande kunskaper). Vidare krävs godkänt betyg i Engelska 6 (eller motsvarande kunskaper). Motsvarande kunskaper visas normalt genom ett internationellt erkänt språktest, till exempel IELTS eller TOEFL.

      Urval

      Avklarade högskolepoäng.

      Språk

      Undervisningen ges på engelska.

      Kursen befinner sig i skärningen mellan digital marknadsföring och hållbarhet då den avser utmaningen i hur företag kan transformera sina organisationer och affärsmodeller för att nå långsiktig hållbarhet och säkerställa sin framtida överlevnad och konkurrenskraft.

      Kursen behandlar frågan om hur företag väljer att förändra sina organisationer för att uppnå hållbarhet och säkerställa deras framtida överlevnad och konkurrenskraft. Kursen är organiserad i moduler och innehåller ämnen relaterade till digitala lösningar för att inkludera transformation. Vidare behandlas hållbarhet både ur konsumtions- och organisationsperspektiv. Studenternas utvärdering sker genom en uppsättning seminarier och uppgifter. Seminarier krävs för att stimulera interaktionellt lärande och kritiskt bedöma kunskap. I uppgifterna ombeds studenterna att tillämpa lärande i ett verkligt projekt med fokus på hur ett objektföretag (studenters val) kan använda digitalisering för att nå hållbarhet och konkurrenskraft. Kurslitteraturen är både teori- och praktikorienterad. Den består av ett urval av artiklar från ledande vetenskapliga fackgranskade tidskrifter.

      Kontakt

      Kursansvarig

      Examinator

      Publicerad: 2023-02-07
      Senast ändrad: 2023-08-04
      Sidansvarig: webmaster@his.se