Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Strategisk marknadsföring A1F

      Kurs, Avancerad nivå, 7,5 hp, FÖ727A

      Anmälan

      Välj ett tillfälle för att visa kursplan och behörighetskrav.

      Höst 2024, Plats: Skövde, Takt: 50%

      Öppnar i mån av plats 2024-07-15

      Anmälan

      15 mars 2024 - 15 april 2024

      Ange kod HS-27194 på antagning.se

      Kursplan med litteraturlista

      När? Var? Hur?

      Pågår: 4 november 2024 - 19 januari 2025
      Plats: Skövde, Campus, Dagtid
      Takt: 50%

      Behörighet

      Kursen har följande förkunskapskrav: genomgången FÖ724A Affärsutveckling A1N eller genomgången FÖ726A Marknadsföringens grunder A1N (eller motsvarande kunskaper). Vidare krävs godkänt betyg i Engelska 6 (eller motsvarande kunskaper). Motsvarande kunskaper visas normalt genom ett internationellt erkänt språktest, till exempel IELTS eller TOEFL.

      Urval

      Avklarade högskolepoäng.

      Språk

      Undervisningen ges på engelska.

      Kursen syftar till att utveckla studenters teoretiska och praktiska kunskaper om affärsutveckling ur ett strategiskt marknadsföringsperspektiv. Kursmålen uppnås genom studentgruppsuppgift, seminariepresentation och en avslutande individuell reflektionsuppgift.

      Gruppuppgiften är en marknadssimulering. Varje studentgrupp utvecklar sin egen affärsverksamhet på en simulerad marknad och konkurrerar med andra studentgrupper. På detta sätt utvecklar studenterna praktiska färdigheter i affärsutveckling, med fokus på strategisk marknadsföring, utveckling av nya produkter, marknadsledning, planering och prognoser, efterfråge- och kostnadsmanagement, investeringar, konkurrens och budgetering.

      Efter avslutad gruppuppgift, presenterar studentgrupperna reflektioner och analyser av sina simulationsföretags prestationer. I den avslutande individuella reflektionsuppgiften ska varje student analysera sin erfarenhet av simuleringen med hjälp av begreppen och ramverken i kurslitteraturen.

      Publicerad: 2023-11-18
      Senast ändrad: 2023-11-18
      Sidansvarig: webmaster@his.se