Sökträffar

    Sökträffar

    Visa alla resultat för ""
    Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

    Söktips

    • Kontrollera att orden är rättstavade
    • Försök med andra sökord eller synonymer
    • Smalna av din sökning för att få fler träffar

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Ny student

    Kontakta oss

    Hitta medarbetare

    Sökträffar

      Sökträffar

      Visa alla resultat för ""
      Hittar inga resultat eller sökförslag för "."

      Söktips

      • Kontrollera att orden är rättstavade
      • Försök med andra sökord eller synonymer
      • Smalna av din sökning för att få fler träffar

      Hur kan vi hjälpa dig?

      Ny student

      Kontakta oss

      Hitta medarbetare

      Högskolan i Skövde, länk till startsida

      Texten är äldre än sex månader.

      Högskolans IT-support nominerade till internationellt pris

      Publicerad 29 oktober 2018

      Högskolan i Skövdes självlärande IT-guider för studenter och medarbetare tillhör de allra bästa. Även i en internationell konkurrens. När Self Service Awards delades ut var Högskolan nominerade som en av tre finalister.

      Nu räckte det inte riktigt hela vägen. Men en hedrande tredjeplats bakom en internationell jätte, och vinnare, Walt Disney Studios, i kategorin för ”Årets stjärna” är förstås en fjäder i hatten.
      – Jätteroligt. Vi har jobbat mycket med att förbättra guiderna så att de känns relevanta. Det viktigaste är förstås att de används och uppskattas av Högskolans studenter och medarbetare i det dagliga arbetet. Och vi ser att Helpit, som våra guider kallas, besöks av allt fler, säger Damir Pasalic, på IT-avdelningen som tillsammans med kollegorna Anna Samuelsson och Tanja Ros jobbar med de självlärande och digitala instruktionerna.

      Används i hela världen

      Priset för Self Service Awards delas ut av företaget ComAround som står bakom plattformen för guiderna som många organisationer – i hela världen – använder. När priset nyligen delades ut i Stockholm fick också Högskolans representanter möjlighet att träffa andra som använder programmet.
      – Det är inspirerande att se hur andra gör. Vi hoppas kunna utveckla oss än mer, säger Damir.

      55 000 besök sedan starten

      Guiderna i sig kan handla om olika saker. Allt ifrån hur man ska ansluta sin telefon eller dator till Högskolans trådlösa nätverk till stöd för studenter som stöter på problem med sina användarkonton. Sedan tjänsten implementerades för fem-sex år sedan har guiderna visats totalt 55 000 gånger.
      – Det är ett sätt att öka vår tillgänglighet. Guiderna nås oavsett tid på dygnet. När enklare frågor kan lösas via guiderna gör det också att vi kan hjälpa till med de mer komplicerade frågorna på ett bättre sätt, säger Tanja Ros.

      Publicerad: 2018-10-29
      Senast ändrad: 2020-01-23
      Sidansvarig: webmaster@his.se